Ból łokcia, a nieprawidłowe oddychanie

Ból łokcia to jeden z najczęstszych powodów wizyty u fizjoterapeuty. Tego typu przypadku to niemal codzienność w moim gabinecie fizjoterapii w Bielsku-Białej. Jednym z bardziej nietypowych powodów bólu łokcia może być nieprawidłowe oddychanie.

To powiązanie możemy prześledzić analizując nerw przeponowy (łac. nervus phrenicus). Odchodzi on od splotu szyjnego i zaopatruje przeponę. Tworzą go włókna pochodzące z segmentów C3 – C5. Łokieć oraz ramię zaopatrywane są przez gałęzie rdzeniowe odchodzące z segmentów C4 i C5.

Nasz mózg słabo radzi sobie z analizowaniem, która struktura jest uszkodzona. On sczytuje informacje z danego segmentu kręgosłupa i je interpretuje jako ból, mrowienie, itp.

Stąd też nieprawidłowa praca nerwu przeponowego może wpływać na odczuwanie dolegliwości w obrębie łokcia lub barku.

Do pracy z nerwem przeponowym możemy wykorzystać następujące obszary

• kręgi C3-C4

• dół nadobojczykowy (w tym miejscu jest najłatwiej dostępny)

• punkt spustowy de Mussy’ego (na przecięciu linii mostka i 10-go żebra)

Przy wszelkich przewlekłych problemach bólowych pomocna będzie praca nad równoważeniem oddechu. Wyciszy współczulny układ nerwowy oraz poprawi transport produktów odżywczych.

Oddech to jedna z najważniejszych funkcji życiowych naszego organizmu Oddycha każdy kto żyje. Nie zawsze robimy to jednak właściwie. Oddech może przebiegać nieprawidłowo w wyniku stresu, przykurczy mięśniowych, złych nawyków, itp.

Warto codziennie poświęcić na koniec dnia kilka minut na spokojny, przeponowy oddech.

nauka prawidłowego oddychania Bielsko-Biała

Połóż dłonie na dolnych żebrach. Ułatwi Ci to kierowanie oddechu we właściwe miejsce. Robiąc wdech licz do 5. Podczas wydechu policz do 7. Przygotuje Ciebie to do snu i wyciszy układ nerwowy. Bardzo prawdopodobne, że zmniejszą się odczucia bólowe.

Naprawdę niewiele trzeba do uwalnienia zdrowia.