Ćwiczenia zapobiegające bólowi pleców

Zapraszam do obejrzenia filmu instruktażowego, z którego dowiedzą się Państwo m.in. w jaki sposób ćwiczyć za biurkiem.

Wiele osób przychodzących do gabinetu fizjoterapeutycznego zadaje pytanie w jaki sposób powinni siedzieć? Moim zdaniem nie ma czegoś takiego jak dobra pozycja siedząca. Każda jest mniej lub bardziej zła. Nasze ciało to precyzyjna maszyna zaprojektowana do tego, aby się poruszać. Poza tym wyposażeni zostaliśmy w bardzo wydajny komputer jakim jest nasz mózg, który również zdecydowanie lepiej funkcjonuje gdy ciało jest w dobrej formie.

Naukowcy stwierdzili, że siedzenie jest w obecnych czasach tym czym było palenie papierosów pod koniec XX. wieku. Brytyjczycy obliczyli, że obniżona aktywność fizyczna kosztuje co roku Państwo ponad 20 miliardów funtów. Badacze oznajmili, że godzina uprawiania sportu dziennie, nie niweluje konsekwencji związanych z kilkugodzinnym siedzeniem. Jest to nadal zbyt duża dysproporcja. Nasze ciało dostosowuje się do aktywności, która jest dominująca. Receptą może być regularne rozciąganie się, które wykonywać można nawet w biurze lub szkole. Proszę mi uwierzyć, że nawet siedząc można wiele zrobić dla naszego zdrowia, a początkowe “zmuszanie” się do ruchu przejdzie w przyjemny nawyk!

Comments are closed.